انبار را چگونه و در کجا اجاره کنیم

نکات مهم درباره اجاره انبار – املاک صنعتی پایتخت

انبار را چگونه و در کجا اجاره کنید؟

انبار چیست؟

انبار ساختمان یا محوطه‌ای تجاری است که با بهره‌برداری از یک سیستم صحیح طبقه‌بندی و تنظیم، برای نگهداری یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه یا فرآورده‌های مختلف، استفاده می‌گردد. علاوه بر آن انبارها به عنوان نقاط و تأسیساتی برای نگهداری موقت به منظور توزیع و تجمیع کالاها در سیستم‌های توزیع نیز استفاده می‌شوند.

تعریف انبار

انبار به محلی اطلاق می‌گردد که کالا، اجناس، مواد اولیه یا محصول در آن قرار دارد، این محل ممکن است سرپوشیده، محوطه سرباز، زیر زمین یا حتی داخل یک دستگاه (همانند یخچال‌های صنعتی که داخل آن مواد غذایی و فاسد شدنی نگهداری می‌شود) باشد. گاهی انبارها داخل یک شرکت یا کارخانه‌اند و گاهی در یک محیط خارج از آن قرار دارند، ولی اغلب شرکت‌ها سعی می‌کنند انبارهای خود (به خصوص انبارهای مواد اولیه) را داخل شرکت جای داده تا بتوانند کالاها و قطعات مورد نیاز خود را به سرعت و سهولت از آن خارج سازند و در تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود دچار وقفه نگردند.

نتیجه تصویری برای انواع انبار

تعریف علمی انبارداری عبارت است از: محل یا فضائی که اقلام مورد نیاز بر اساس یک سیستم طبقه‌بندی صحیح و به‌طور مناسب نگهداری می‌شود.

انبار باید دارای سیستم طبق بندی صحیح باشد و از اقلام به شکل مناسب نگهداری گردد.

اهمیت انبار به عنوان محل تجمع سرمایه هر سازمان بیش از پیش نمود پیدا می‌کند. انبار به عنوان حلقه ارتباطی بین تولید، توزیع و مصرف و همچنین ارتباط بین زنجیره خرید و فروش مواد و کالا و خدمات محسوب می‌شود. نکته‌ای که در بحث انبار بسیار حائز اهمیت است تمایز بین انبارهای مختلف در یک سازمان است و نمی‌توان انبار مواد اولیه و محصول را در یک جا قرار داد و هر دو را به یک شیوه اداره کرد. به عنوان مثال روش اجرایی که برای یک انبار مواد اولیه کارخانه تولید لوازم خانگی به کار می‌رود بسیار متمایز با روشی است که در انبار محصول آن به کار برده می‌شود و هریک باید به شیوه‌ای متفاوت اداره گردند. باید این نکته را توجه داشت که انبارهای مواد اولیه از اهمیت ویژه‌ای در یک کارخانه یا کارگاه برخوردارند و اگر در زنجیره تأمین کالا، که این واحد زیر مجموعه آن است مشکلی پیش آید قطعاً تأثیر مستقیم و منفی بر تولید می‌گذارد و اگر بگوییم انبار مواد اولیه قلب تپنده یک شرکت تولیدی است سخنی به گزاف نگفته‌ایم، و هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون داشتن یک روش مناسب و اجرایی در جهت برآوردن نیازهای بخش‌های مختلف به اهداف خود برسد. از این رو امروزه سازمان‌های موفق روش‌های نوین و عملی مناسبی را در انبار و تأمین نیازهای بخش‌های مختلف مخصوصاً خط تولید که ارتباطی مستقیم با واحد انبار مواد اولیه دارد اجرا می‌کنند و این روش‌ها را با علم روز جهان، به روز می‌کنند.

البته نباید اهمیت انبار محصول را نیز نادیده گرفت زیرا همانگونه که نقش انبار مواد اولیه مهم و اساسی است انبار محصول نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر سازمانی هرچه قدر هم پیشرفته و به روز باشد و تمامی مراحل تولید یا مونتاژ به خوبی پیش رود اگر در قسمت انبار محصول خود دارای برنامه مناسبی نظیر نبود یک چیدمان مناسب و منظم و نداشتن موجودی از محصولات باشد به‌طور یقین با مشکلات اساسی مواجه می‌گردد و حتی ممکن است که یک محصول تولیدی قبل از اینکه به دست مشتری برسد به علت‌های مختلف در داخل انبار محصول آسیب ببیند.

انواع انبار

انبارها را از جهات گوناگون می‌توان دسته‌بندی کرد که عبارتند از:

– نوع ساختمان.

– نحوه انجام عملیات.

– چگونگی و ماهیت عمل.

– نوع کالائی که در آن نگهداری می‌شود.

انبارها را از لحاظ ساختمان به ۳ گروه تقسیم می‌کنند:

1- انبار پوشیده: اطراف این انبارها از طرفین بسته است ودارای سقف و وسایل ایمنی کامل میباشد.

2- انبار های سر پوشیده یا هانگارد: این انبار دارای سقف بوده ولی چهار طرف آن باز است و فاقدحفاظ جانبی است. (این نوع انبارها، کالاها را فقط از باران و آفتاب حفظ می کند)

3- انبارهای رو باز یا محوطه: این انبارها به صورت محوطه بوده وجهت نگاهداری ماشین آلات و لوازم سنگین  استفاده می شود.

در واقع صنعتگران، وارد کنندگان و صادر کنندگان کالاها، عمده فروشان و گمرک از استفاده‌کنندگان از انبارها می‌باشند. انبارها معمولاً در شهرها، شهرک‌های صنعتی و کارخانجات ساخته می‌شوند ولی ممکن است جهت سهولت در دریافت و صدور کالا، در کنار راه‌های اصلی، فرودگاه یا بنادر ساخته شوند تا کالاها مستقیماً به انبار وارد یا از آن خارج گردد.

انبارها از لحاظ کاربری نیز ممکن است انواع گوناگونی داشته باشند مثل:

1- انبارهای کالای خطرناک مثل کالاهای آتش زا یا پرتوزا

2- انبار یا مخزن کالاهای گران‌قیمت

تقسیم انبار از دیگر جهات:

– یکپارچگی (متمرکز و غیر متمرکز)

– نوع کالا – خاصیت کالا

– کاربرد

– دوران ساخت و بهره‌برداری

کد انبار یا شناسه انبار چیست؟

انبارها برای همکاری با شرکت‌های واردات و صادرات می‌بایست از سامانه جامع انبارها اقدام نمایند. سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا با هدف مدیریت ورود و خروج کالا از مرزها، سیستم‌های انبارداری کالا در انبارها و شناسه دار کردن آنها، کنترل میزان ورود کالا به این مراکز و مدیریت خروج کالا، شفاف شدن اطلاعات مربوط به صاحبان کالا و نهایتاْ مدیریت موجودی انبارها در فرایند تأمین به شفافیت تجارت رسمی کشور کمک می‌نماید.

عضویت در این سامانه برای یکپارچه شدن مدیریت انبارهای کشور نیز بسیار مفید می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر از انبارهای گمرکی ثبت شده و دارای صلاحیت به سامانه جامع انبارها مراجعه کنید.

سیستمهای اطلاعاتی انبارها

منظور از سیستم اطلاعاتی ، ایجاد روشی سیستماتیک ومنطقی است که انجام دادن عملیات تهیه ونگهداریجنس را از مرحله درخواست اجناس تا مرحله تهیه کامل وتحویل به مصرف کننده میسرمی سازد

متداول ترین فرمهای مورد استفاده در سیستم اطلاعاتی انبار به شرح زیر است:

1-کارت انبار: ا ز این فرم برای ثبت کلیه نقل انتقالات مربوط به موجودی استفاده میشود و توسط انبار دار تهیه میگردد.

2-برگ درخواست جنس از انبار: از این فرم برای دریافت کالا از انبار استفاده میشود و توسط مصرف کننده  پرمیگردد.

3-حواله انبار (برگ مصرف کالا):این فرم هنگام تحویل کالا به متقاضی تنظیم شده و توسط انباردار پر می شود.

4-حواله انبار محصول :این فرم برای تحویل کالا از انبار محصول به خریدار صادره شده و در قسمت انبار محصل یا فروش تنظیم می شود.

وظایف انباردار 

1-تحویل اجناس خریداری شده و مورد نیاز سازمان،رسیدگی و بررسی طبق اسناد ومدرک اولیه؛

2-صدور برگ در خواست خرید کالا به واحد تدارکات داخلی یا سفارشات خارجی در صورت عدم وجودموجودی؛ صدورقبض انبار،صدور حواله انبار،صدور فرمهای مرجوعی؛

3-مراقبت ونگهداری کالا از سرقت،صدمه،ضایعه،و حادثه ناشی از طبقه بندی با چیدن اقلام   در انبار؛

4-پیش بینی ، برنامه ریزی ، کنترل مواد انبار، و انجام انبار گردانی متناسب با نوع شرکت وکالاهای آن وسیاست مؤسسه؛

5-تهیه گزارشهای لازم در خصوص ضایعات موجودیها و نظرات اصلاحی؛

6-ثبت مشخصات اجناس وارده وصادره در دفاتر وکارتکسها؛

7- بایگانی اسناد و مدارک؛

تعریف طبقه بند ی و نکات مهم در اجر

به تقسیم انواع کالاهای موجود به گروهها یا دسته هایی که دارای صفات مشترک یا کاربرد مشترک باشند((طبقه بندی ))گویند.

 در طبقه بندی کردن باید به نکات مهم زیر توجه کرد:

1-برای کلیه کارکنان انبار ساده و قابل فهم باشد؛

2-با احتیاجات مختلف سازمان منطبق و هماهنگ باشدونیاز آنها را به راحتی تامین کند؛

3-انعطاف پذیر بوده وبا تغییرات کاهش یا افزایش تعداد اقلام کالاهای مورد نیاز قابل تطبیق باشد.

 انواع طبقه بندی کالاها عبارتند از :

1-طبقه بندی کالا های مورد نیاز سازمان؛

2-طبقه بندی کالاهای موجود در انبار؛

3-طبقه بندی کالا در سطح مواد مورد نیاز صنایع کشور یا طبقه بندی

استاندارد؛

4-طبقه بندی کالا بر اساس طرحها و برنامه ها؛

5-طبقه بندی کالا بر حسب مراحل انجام کار و زمان مصرف؛

انبارداری: 

انبارداری به عملیات تخلیه، بارگیری، و نگهداری کالاهای مورد نیاز افراد و بنگاه‌ها در انبارهایی با شرایط مناسب تا زمان استفاده گفته می‌شود. به‌عبارت‌دیگر ، انبارداری شامل سیستم‌های قرار گرفتن جنس در انبار و ایجاد روش‌ها و اعمال مدیریت کنترل موثر از زمان دریافت تا لحظه تحویل است.تعریف انبارداری در یک بنگاه تولید می‌تواند به‌این‌صورت باشد که: انبارداری عبارت است از دریافت مواد واقلام ، نگهداری صحیح و تحویل به موقعآن‌ها به مصرف‌کننده با رعایت مقررات و دستورالعمل‌های سازمان به نحوی که با اعمال کنترل دقیق از میزان موجودی کالا در انبار و مقدار مصرف آن و نیز از انباشته شدن بیش از حد موجودی‌ها جلوگیری شود.

مدیریت انبار

مدیریت انبار وظایف و مسئولیتهای بسیاری دارد که می‌باید همه آنها را در زمان‌ها و مراحل مختلف عملیات انبار به انجام رساند. همه این امور برای کارایی کل سازمان و تحقق اهداف آن بسیار مهم هستند. وظایف و مسئولیتهای انبار در بندهای زیر از جنبه‌های گوناگون مورد بحث قرار گرفته‌اند. اقتصاد: یکی از وظایف اساسی انبار آن است که تضمین کند همه عملیات محدوده سیستم انبار حتی‌الامکان با صرفه و به صورت مؤثر انجام گیرد. موضوع حفظ سطوح اقتصادی موجودی اقلام انبار نیز بخشی از انی مسئولیت به شمار می رود. وظیفه ضمانت حداقل هزینه‌ها از سوی واحد انبار باید برای همه اعضاء آن روشن باشد.

کنترل موجودی: از جمله مسئولیتهای واحد انبار، تضمین حفظ جریان کنترل موجودی است. مدیر انبار باید تضمین کند همه اهداف اساسی کنترل موجودی تحقق یابند. واحد انبار می‌باید اطلاعات تولید، فروش و توزیع مورد نیاز حفظ سیستم کنترل موجودی را تجزیه و تحلیل نماید. ثبت موجودی اقلام بازار: یکی دیگر از مسئولیتهای انبار آن است که تضمین کند سوابق همه اقلام موجود در انبار، چه در محلهای داخل و چه در انبارگاهها یا مخازن اصلی خارج از سازمان بطور کامل و به هنگام حفظ شوند. این سوابق باید بتوانند همه اطلاعات لازم برای کنترل و حفظ سطوح مقرر شده موجودی اقلام انبار از جمله اطلاعات مربوط به سطوح موجودی، سطوح سفارش، کد اقلام، توصیه‌های تدارک‌کنندگان و غیره را فراهم نمایند.

انبارگردانی و بازرسی: مدیر انبار در مورد سازماندهی، سرپرستی و تطبیق نتایج همه انبارگردانیهایی که بوسیله سازمان صورت می‌گیرد مسئول است. به علاوه وی برای تنظیم اوراق شمارش، تشخیص کارکنان، بررسی نتایج، رسیدگی به اختلافات انبارگردانیها و تهیه ارقام نهایی موجودیها برای درج در حسابهای پایانی سازمان، مورد احتیاج می‌باشد.

انبار کردن: یکی از وظایف اساسی انبار تخلیه و انبار کردن همه کالاهای ارسالی به انبار است. انبار کردن درست مواد با توجه به نیاز بعضی از اقلام به شرایط نگهداری ویژه مانند محیط نگهداری خشک و غیره نیاز به تعیین درست محل استقرار آنها بر طبق دستورالعمل‌های تدارک‌کنندگان و کارکنان با تجربه و برخوردار از دانش کافی دارد. از جمله وظایف انبار آن است که تضمین کند کالاها از ناحیه بد انبار شدن آسیب نبینند و خراب نشوند.

شناسایی و محل‌یابی اقلام انبار: یکی از مسئولیتهای مدیریت انبار تنظیم و حفظ به هنگام سیستم کدگذاری اقلام انبار است تا به کمک آن شناسایی و محل‌یابی مؤثر همه کالاها و ملزومات موجود در محدوده عملیات انبار میسر گردد. به علاوه واحد انبار می‌باید تضمین کند در موقع عدم امکان دسترسی به کالاهای مورد نیاز، برای آنها (در صورت امکان) کالاهای جایگزین مناسب توصیه شود. صدور و ارسال: یکی از وظایف انبار بازرسی و بررسی اقلامی است که برای انبار ارسال می‌شوند. این بازرسی و بررسی مواردی چون مقدار، نوع، کیفیت، آسیب‌دیدگی و کسری اقلام ارسالی را شامل می‌گردد. در بسیاری از حالتها تدارک‌کنندگان مسئولیت کالاهای آسیب‌دیده را اگر در مدت معینی بعد از زمان ارسال گزارش نشوند قبول نمی‌کنند. اطلاعات مربوط به نتایج این نوع بازرسی و بررسیها الزاماً باید به خرید گزارش شوند.

بازرسی: یکی از وظایف انبار بازرسی و بررسی اقلامی است که برای انبار ارسال می‌شوند. این بازرسی و بررسی مواردی چون مقدار، نوع، کیفیت، آسیب‌دیدگی و کسری اقلام ارسالی را شامل می‌گردد. در بسیاری از حالتها تدارک‌کنندگان مسئولیت کالاهای آسیب‌دیده را اگر در مدت معینی بعد از زمان ارسال گزارش نشوند قبول نمی‌کنند. اطلاعات مربوط به نتایج این نوع بازرسی و بررسیها الزاماً باید به خرید گزارش شوند.

حفاظت از انبار: یکی ازوظایف انبار آن است که تضمین کند ساختمانها و محوطه‌های انبار کردن اقلام موجود درمحدوده واحد انبار در تمامی اوقات حفاظت شوند. بخش حفاظتی شغل مدیر انبار نه فقط سرقت بلکه آسیب‌دیدگی، آتش‌سوزی و حیف و میل را نیز دربر می‌گیرد. این وظیفه تضمین همچنین محکم بودن درها، پنجره‌ها و حصارکشیهای محوطه‌های انبار کردن را نیز شامل می‌شود.

جابجا کردن مواد: یکی از وظایف اساسی هر انبار، جابجا کردن سریع و ایمن همه مواد است. حرکت دادن کالاها از انبار به کارخانه و مخزن و یا از کارخانه به مخزن یک وظیفه بسیار مهم مدیر انبار و کارمندان او به شمار می‌رود.

دریافت ذخایر: وظایف انباردار دریافت و جابجا کردن همه اقلام تحویل شده به انبار، بررسی مدارک (فرمهای ارسال، داخل بسته بندی و غیره) و مطلع نمودن خرید و مدیریت انبار از همه کالاهای دریافتی است.

کدگذاری و فواید آن

ایجاد رویه وسیستمی که به وسیله آن اطلاعات و نشانه های مورد نیاز از شخصی به شخص دیگر یا از نقطه ای به نقطه دیگر به صورت خلاصه منتقل شود کد گذاری گویند .

مهمترین فواید سیستم کد گذاری عبارتند از:

1-جلو گیری از نوشتن جملات طویل و توصیفی وشناسایی کردن ساده ودقیق کالاها؛

2-استاندارد کردن کالا ها و کمک به جمع آوری صحیح آمار و اطلاعات آماری ومحاسباتی؛

3-ثبت عملیات واردات و صادرات کالاها ونگهداری حساب دقیق مو جودی انبار توسط ماشینهای الکترونیک پیشرفته؛

4-صدور سفارش خرید به طور ساده و مطمئن ودقیق وپیگیری ساده تر امور و سهولت برنامه ریزی و کنترل .

روش های کدگذاری در انبار ها عبارتند از :

1-روش اعداد گروهی ؛

2-روش اعشاری یا روش دیویی؛

3-روش حروفی یا الفبایی؛

4-روش نیمونیک یا روش استفاده از حروف اول نام کالاها؛

5-روش مخفی؛

6-روش کدینگ ویژه؛

7-روش کدینگ استاندارد ؛

8-روشMESC ((material Equipment Standard & Code

کد گذاری کالا به روش سیستم MESC

دراین سیستم که روش کد گذاری جدیدی به شمار می آید هر قلم کالا توسط یک عدد ده رقمی نشان داده می شود. برای کلیه اقلام مصرفی و مورد مصرف آینده صنعت، یکصد(00تا 99) گروه پیش بینی شده است. هر گروه مشتمل بر یکصد گروه فرعی (00تا 99) و هر گروه فرعی نیز شامل یکصد گروه فرعی دیگر می باشد. علاوه بر آن می توان به هر یک از ترکیبات این شش رقم ، اعداد (000-999) یک عدد سه رقمی را اضافه کرد.

راهبردهای انبارداری عبارتند از :      

   ۱-  انبارداری شخصی (اختصاصی)

   2- انبارداری عمومی

   ۳- انبارداری قراردادی


بیشتر بدانید کارخانه چیست؟ – تعریف کارگاه – سرپرست کارگاه 

 چند نکته مهم حتما بخوانید: 

درباره خرید و فروش – رهن و اجاره املاک  – واحد اداری و تجاری – انبار – سالن – سوله – کارگاه و کارخانه … 

هلدینگ املاک صنعتی مخصوص و پایتخت مفتخر است با سالها تجربه و روابط نزدیک با شرکتها و کارخانجات و دفاتر معتبر و بنام اداری مفتخر است با معرفی بهترین برندهای تولیدی و خدماتی کشور و خریداران و مستاجران تایید شده از سوی دفتر در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواهتان رسانده و رضایت طرفین قرارداد را جلب نموده و بتوانیم به بهترین شکل ممکن قراردادی بی نقص زیر نظر مجربنرین مدیران حقوقی انجام داده و شما را از دغدغه موجر و مستاجر – خریدار و فروشنده آزاد و به نتیجه مطلوب برسانیم.

 اعتماد از شما = کار از ما 

 کافیست فقط یکبار به ما اعتماد کنید تا سالها با ارائه بهترین خدمات و رضایتمندی شما عزیزان در کنار هم باشیم. 

 خدمات و فعالیتها: 

 بهره گیری از روش های نوین املاک جهت ارائه خدمات بهینه به صنعتگران و تولیدکنندگان و مشتریان گرامی

 قیمت گذاری توسط کارشناسان مجرب، باسابقه و آشنا به مناطق کارگاهی و صنعتی

 خدمات گسترده مشاوره، ثبت قرارداد زیرنظر کارشناس حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری

 نظارت بر اجرای قرارداد و همراهی متعاملین از ابتدا تا انتهای قرارداد تحویل ملک (سند رسمی)


 نکات مهم در اجاره تجاری –  اداری – صنعتی – انبار – سالن – سوله – کارگاه – کارخانه 


در اجاره املاک مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، انبار ، سالن، سوله باید مدت اجاره معین باشد والا اجاره باطل است.

معیارهای زیر در اجاره کردن یک ملک تجاری بسیار اهمیت دارند:

1- کاربری ملک؛

2- نوع ملک و منطقه‌ی آن؛

3- متراژ ملک؛

4- حداکثر بودجه؛

5- دسترسی‌ها.

کاربری ملک

بسته به نوع کاربری ملکی که می‌خواهید اجاره کنید باید به‌دنبال ویژگی‌های مناسب آن باشید. مثلا اگر می‌خواهید ملک را بدل به مغازه و رستوران کنید، باید دقت کنید که جمعیت خریدار در محل ملک مورد نظر زیاد باشد،‌ می‌توانید به رفت‌وآمد افراد، دسترسی‌ها یا وجود مراکز خرید دیگر در آن اطراف توجه کنید.اگر می‌خواهید ملکی را برای دایر کردن یک شرکت اجاره کنید شاید وجود فروشگاه‌های مختلف چندان اهمیتی نداشته باشد، در عوض به موقعیت‌ اداری ملک مورد نظر، دسترسی‌ها، ترافیک و … بیشتر توجه کنید.

هر هدفی که از اجاره‌ی ملک تجاری دارید باید به ویژگی‌های منطقه‌ای که ملک در آن قرار گرفته است به خوبی توجه کنید. باید ببینید که آیا مشتریان تجاری شما یا مخاطبان کسب‌وکارتان در محل ملک مورد نظر تردد دارند یا خیر.

انواع کاربری ملک:

1- کاربری مسکونی

2– کاربری کشاورزی  

3- کاربری اداری  دولتی 

4- کاربری تجاری 

5- کاربری صنعتی

6- کاربری خدماتی

7- کاربری معدن

8- کاربری ورزشی

9- کاربری پاركينگ

10- کاربری حمل و نقل

11- کاربری آموزشي

12- کاربری فضای سبز

13- کاربری فرهنگي – مذهبي

14- کاربری بهداشتي – درماني

15- کاربری خدمات شهري

16- کاربری تجهيزات شهري

17- فاقد کاربری

نوع ملک و منطقه‌ی آن

باید به نوع ملکی که اجاره می‌کنید نیز دقت داشته باشید. آیا ملک مورد نظر شما برای راه‌اندازی اداره و شرکت اجاره خواهد شد یا قصد ایجاد مرکز تفریحی، فروشگاه، رستوران و … را دارید. باید ببینید که ملک اجاره‌ای برای هدف شما مناسب است یا خیر. ضمن اینکه راه‌اندازی کسب‌وکار شما در مکانی که اجاره می‌کنید، باید از نظر قانونی فاقد مشکل باشد. ملک تجاری، تفریحی، مسکونی، اداری و… ملزومات و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

اندازه مطلوب

باید متناسب با نوع کسب‌وکار یا هدفی که از اجاره ملک دارید، اندازه آن را تخمین بزنید. مثلا اگر قصد ایجاد اداره یا رستوران دارید باید به ترتیب تعداد کارکنان و مشتریان را برای هر یک از اهداف خود تخمین بزنید و مقدار فضایی که به هر فرد تعلق می گیرد را برآورد کرده و سپس تعداد را در فضای برآورد شده ضرب کنید.

حداکثر بودجه

باید دقت کنید که بودجه‌ی مورد نظر شما برای اجاره‌ی ملک به چه میزان است. قیمت ملک تجاری در منطقه‌ی دلخواه‌تان متری چند است. علاوه بر این باید از افزایش درصد سالانه‌ی اجاره نیز آگاه باشید و آن را برای تنظیم بودجه‌ی سالیانه‌تان با درآمد و سرمایه خود بسنجید.

دسترسی

دسترسی مشتریان، ارباب رجوعان یا دسترسی شما به نقاط مختلف شهر و وسایل نقلیه (در صورت استفاده‌ی مسکونی از ملک)، نکته‌ی بسیار مهمی است که باید آن را در زمان اجاره کردن در نظر بگیرید. مثلا اگر می‌خواهید ملکی را به‌عنوان رستوران و فست‌فود و… اجاره کنید باید به پارکینگ فکر کنید. و به ازای هر ۳ مشتری یک خودرو در نظر بگیرید تا حدود مساحت پارکینگ لازم برای کسب‌وکارتان را تخمین بزنید.

علاوه بر آن بعضی کسب‌وکارها نیازمند منطقه و محیطی پرتردد برای جذب مشتری هستند. به این نیز فکر کنید.

بازدیدهای متعدد

برای اجاره‌ی ملک تجاری عجله نکنید حداقل ۴ تا ۵ ملک را بازدید کنید. با این کار دید خوبی نسبت به منطقه، معامله، قیمت‌ها و … پیدا خواهید کرد. ضمن اینکه در حین بازدیدها مشاورین املاک نیز با خواسته‌هایتان بیشتر آشنا می‌شوند و می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری را به شما پیشنهاد کنند.

عقد اجاره

عقد اجاره به عنوان یکی از پرکاربردترین عقود معین در جامعه ما طی سالیان گذشته توسط قوانین مختلف مورد توجه قانونگذار قرار گرفته که این امر نشاندهنده اهمیت روز افزون این عقد در مناسبات روزمره مردم می باشد. تغییر و تحولات اساسی  قوانین حاکم بر عقد اجاره و تعارضات این قوانین نسبت به موضوع واحد گاها سبب بروز تناقضاتی در فهم این قوانین را پدید آورده است. 

به طور مختصر  آخرین مقررات مربوطه و نحوه تنظیم قرارداد اجاره مطابق با آن و راه‌های پیشگیری از بروز اختلاف و در صورت وقوع اختلاف نحوه مراجعه به دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد.

قبل از بررسی قانون روابط موجر و مستاجر مصوب1376/05/26تعریف قانونی اجاره و بعضی کلمات حقوقی آن را به زبان ساده ارایه می‌کنیم.

تعریف اجاره

اجاره عقدی است که برابر آن اجاره‌کننده مالک منافع عین مال موضوع اجاره‌ می‌شود. اجاره ممکن است نسبت به اشیاء مانند اتومبیل، خانه یا حیوان یا انسان باشد مانند آنکه شخصی بخواهد از منزل دیگری استفاده کند و آن را برای مدتی اجاره نماید.

موجر کیست: موجر همان صاحب‌خانه و یا صاحب‌ ملک است.

مستأجر کیست: شخصی که از موجر ملکی را اجاره کرده و در ازای این اجاره آپارتمان یا ملک مبلغی را به صاحب آن پرداخت می‌کند.

مال الاجاره: منظور همان اجاره‌ بها ماهانه است.

 عین مستاجره: ملکی که موجر و مستاجر جهت اجاره آن، با هم به توافق رسیده‌اند.

اجاره‌نامه چیست؟ سند قراردادی که بین صاحب‌ ملک و مستأجر نوشته می‌شود و در آن حق‌وحقوق هر کدام از طرفین مشخص می‌شود.

فرق مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه چیست؟ در مبایعه‌نامه مالی به دیگری فروخته می‌شود ولی در قولنامه (اجاره‌نامه) مالک برای مدتی معین ملک خود را به مستأجر واگذار می‌کند.

قرارداد دست‌دوم چیست؟ در قرارداد دست‌دوم مستاجر اصلی می‌تواند مورد تحت اجاره خود را به شخص دیگری اجاره دهد؛ مگر اینکه دراجاره‌نامه این اجازه از او گرفته‌شده باشد (طبق ماده 474 قانون مدنی).

اجرت‌المثل:

اجرت و بهائی که برای یک کالا یا خدمات بر مبنای قیمت کالا یا خدمات مشابه آن تعیین می‌شود بدون آنکه طرفین قرارداد از قبل برای آن توافقی کرده باشند. اجرت‌المثل در مقابل اجرت المسمی یعنی اجرت توافق شده قرار می‌گیرد.

اجرت المسمی

اجاره بهایی است که طرفین در قرارداد یا پس از امضای قرارداد درباره میزان آن توافق کرده‌اند و در مقابل، «اجرت المثل» اجاره بهایی است که بدون توافق طرفین و با توجه به اجاره موارد مشابه تعیین می‌شود.

طبق ماده ۴۶۶ قانون مدنی اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر، مالک منافع عین مستأجره می‌شود. اجاره دهنده را «موجر»، اجاره کننده را

«مستأجر»، مورد اجاره را «عین مستأجره» و اجاره بها را «مال الاجاره» گویند.قوانین ناظر بر عقد اجاره و روابط موجر و مستأجر به تبع تحولات اجتماعی بار‌ها دستخوش تغییر شده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها، قانون مدنی و قوانین روابط موجر و مستأجر مصوب سال‌های ۱۳۵۶، ۱۳۶۲ و ۱۳۷۶ است. هر رابطه استیجاری ممکن است تحت شمول یکی از این قوانین قرار داشته باشد. بنابراین در مورد هر قرارداد اجاره، ضروری است ابتدا قانون حاکم بر آن قرارداد معلوم شود.
 
«کلیه اماکن اعم از مسکونی، تجاری، محل کسب و پیشه، اماکن آموزشی، خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های دولتی و نظایر آن» که پس از مهر ماه ۱۳۷۶، با قرارداد رسمی یا عادی اجاره داده شود، مشمول قانون روابط موجر و مستاجر 1376  است.

قراردادی که در دفا‌تر اسناد رسمی تنظیم شده و به ثبت رسیده باشد، قرارداد رسمی است. سایر قرارداد‌ها، از جمله قراردادی که در بنگاه معاملات املاک و با استفاده از فرم‌های چاپی اتحادیه تنظیم می‌شود، قرارداد عادی است. قراردادهای عادی صرفاً در صورتی مشمول قانون سال ۷۶ است که این شرایط را دارا باشد:
 
۱ – مدت اجاره در آن قید شده باشد.
 
۲ – در دو نسخه تنظیم شده باشد.
 
۳ – به امضای موجر، مستأجر و دو نفر شاهد رسیده باشد.

 نکاتی در مورد اجاره اماکن مسکونی

1- در اجاره مسکن باید مدت اجاره معین باشد والا اجاره باطل است. معمولاً مدت اجاره‌ها یکسال تعیین می‌گردد. مدت اجاره از روزی شروع خواهد شد که بین موجر و مستاجر توافق شود و اگر در عقد اجازه ابتدای مدت ذکر نگردد زمان انعقاد قرارداد محسوب خواهد شد. شروع عقد اجاره خواهد بود.

2- لازم نیست که موجر مالک عین مستاجره باشد ولی باید حتما مالک منافع عین مستاجر شناخته شود. پس اگر الف خانه‌ای را از دیگری اجاره کرد چون مالک منافع آن بوده قادر به انتقال منافع در مدت اجاره به دیگری است، مگر آنکه در قرارداد اجاره خلاف آن شرط شده باشد.

3- اگر بعداز قرارداد معلوم شود که عین مستاجره در حال اجاره معیوب بوده، مستاجر حق فسخ دارد. البته اگر موجر رفع عیب کند به نحوی که به مستاجر ضرری وارد نشود، مستاجر حق فسخ نخواهد داشت. اگر عیب در مدت استفاده از مورد اجاره حادث گردد، مستاجر نسبت به بقیه مدت اجاره حق فسخ خواهد داشت.

4- موجر نمی‌تواند درمدت اجاره در عین مستاجره تغییر دهد که با استفاده مستاجر از آن در تعارض باشد و اگر مورد اجاره نیاز به تعمیراتی داشته باشد که تاخیر در آن موجب ضرر به موجر شود، مستاجر نمی‌تواند مانع از تعمیرات گردد حتی اگر این امر مانع استفاده او از مورد اجاره شود. در این حالت مستاجر می‌تواند از حق فسخ استفاده کند.

5- تعمیرات و کلیه مخارجی که در مورد اجاره برای امکان بهره‌برداری از آن لازم است بر عهده مالک می‌باشد، مگر آنکه در اجاره‌نامه خلاف آن قید شود و نیز پرداخت هزینه‌های مربوط به اسباب و لوازمی که برای استفاده از مورد اجاره ضروری است برعهده مالک می‌باشد مانند نصب آبگرمکن یا شوفاژ.

6- اگر مستاجر خارج ازحدود متعارف از مورد اجاره بهره‌برداری کند و موجر نتواند مانع او از این امر شود، حق فسخ برای موجر بوجود می‌آید. برای مثال به جای استفاده و مصرف خانگی از برق، مصرف صنعتی از برق داشته باشد.

7- مستاجر باید در زمان‌های تعیین شده در قرارداد، اجاره‌بها را پرداخت کند و در مقابل از موجر رسید دریافت کند.

8- اگر مستاجر از مورد اجاره در غیر موردی که در اجاره‌ آمده استفاده کند، موجر حق فسخ اجاره را خواهد داشت. برای مثال در قرارداد اجاره آمده که این امکان برای استفاده مسکونی به اجاره داده می‌شود ولی مستاجر از آن استفاده تجاری کند.

9- عقد اجاره به محض پایان مدت اجاره، برطرف می‌شود و اگر بعداز پایان مدت اجاره مستاجر آن را در تصرف خود نگهدارد باید به موجب اجاره‌بهایی که معادل اجاره‌بهاء مکانی شبیه آن مکان است، بپردازد حتی اگر از آن استفاده نکند.

10- عقد اجاره با فوت موجر یا مستاجر باطل نخواهد شد اما اگر موجر تنها تا زمان حیات خود مالک منافع مورد اجاره باشد با فوت او اجاره باطل خواهد شد و نیز اگر در قرارداد اجاره مباشرت مستاجر در استفاده از مورد اجاره شرط گردد با فوت مستأجر عقد اجاره باطل می‌شود.

11- اگر مستاجر مورد اجاره را به دیگری اجاره دهد اجاره باطل یا فسخ نمی‌شود، مگر آنکه موجر در قرارداد اجاره برای خود به هنگام تحقق این امر حق فسخ را شرط کرده باشد.

12- اگر مستاجر بدون اجازه موجر در مورد اجاره تعمیراتی کند حق مطالبه آن را از موجر ندارد.

13- اگر مستاجر بدون اجازه موجر در خانه یا زمینی که اجاره کرده ساخت و ساز کند یا درختی بکارد موجر حق دارد که آن را از بین ببرد و اگر در اثر این عمل نقصی به بنا یا زمین مورد اجاره وارد شود برعهده مستاجر خواهد بود.

14- تنظیم قرارداد اجاره هم به صورت عادی و هم رسمی ممکن است. معمولاً اشخاص بصورت عادی در آژانس‌های مسکن مبادرت به تنظیم قرارداد می‌کنند. باید توجه داشت که

اولاً برای تنظیم قرارداد اجاره به صورت عادی حتماً به دو نفر به عنوان گواه ذیل سند اجاره را امضاء کنند تا طرفین از مزایای قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 بهره‌مند شوند.

ثانیاً صرف تنظیم قرارداد در فرم‌های چاپی یا تایپ مفاد قرارداد موجب رسمی‌شدن آن نمی‌شود و تاثیری در ماهیت آن ندارد.

15- قراردادهای عادی اجاره باید با قید مدت اجاره در دو نسخه تنظیم شود و به امضاء موجر و مستاجر برسد و به وسیله دو نفر افراد مورد اعتماد طرفین به گواهی برسد. هرگاه موجر یا مستاجر به نمایندگی از دیگری قرارداد تنظیم کند باید توجه داشت شخصی که خود را به عنوان نماینده معرفی می‌کند،‌دلیل نمایندگی او باید به رویت طرف مقابل رسیده و پیوست قرارداد شود. پس اگر الف خود را وکیل همسرش به عنوان موجر معرفی می‌کند باید وکالت‌نامه رسمی مبنی بر وکالت در انعقاد عقد اجاره از سوی او ارایه دهد.

16- پس از پایان مدت اجاره اگر مستاجر از تخلیه مود اجاره امتناع کند به درخواست موجر تخلیه صورت خواهد گرفت. برای تخلیه اگر سند عادی باشد باید نکات زیر رعایت شود.

– درخواست برای تخلیه مشتمل بر نام و نام خانوادگی و محل اقامت مستاجر و مشخصات عین مستاجره و مشخصات و تاریخ سند اجاره و کپی برابر اصل شده قرارداد اجاره و کپی برابر اصل شده سند مالکیت ملک.

– ابطال تمبر به درخواست نامه تخلیه.

17 – رئیس حوزه قضایی یا دادگاهی که به درخواست رسیدگی می‌کنند با احراز مالکیت یا ذینفع بودن موجر دستور تخلیه را صادر خواهد کرد. پس از ابلاغ این دستور توسط مامورین به مستاجر، او مکلف است ظرف 3 روز پس از ابلاغ دستور دادگاه نسبت به تخلیه اقدام کند.

18- اگر موجر مبلغی به عنوان ودیعه یا تضمین یا قرض‌الحسنه  از مستاجر دریافت کرده باشد تخلیه و تحویل مورد اجاره، موکول به استرداد آن سند یا وجه به مستاجر خواهد بود.

19- اگر سند اجاره رسمی باشد برای تخلیه مورد اجاره درخواست صدور اجرائیه از دفترخانه‌ای که قرارداد اجاره را تنظیم کرده به عمل می‌آید و دفترخانه پس از احراز هویت و صلاحیت موجر اوراق اجرائیه را ظرف 24 ساعت و در سه نسخه با قید تخلیه محل مورد اجاره به دایره اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد و املاک محل می‌فرستد و اداره ثبت ظرف 24 ساعت نسبت به تشکیل پرونده و صدور ابلاغ و تخلیه به مأمور اقدام می‌کند و مأمور اجرا نیز مکلف است ظرف 48 ساعت اجرائیه را به مستأجر ابلاغ و مستأجر ظرف 3 روز از تاریخ ابلاغ نسبت به تخلیه اقدام نماید.

20- اگر موجر مدعی ورود خسارت به مورد اجاره از سوی مستاجر یا عدم پرداخت اجاره بها یا بدهی شارژ و … باشد نمی‌تواند راساً نسبت به برداشت این مبلغ از ودیعه‌ای که نزد اوست اقدام کند، بلکه می‌تواند برای رسیدن به حق خود به دادگاه مراجعه و با تقدیم دادخواست مطالبه ضرر و زیان به میزان مورد ادعا به دایره اجرا دستور تخلیه ارایه کند.

در این صورت دایره اجرای دستور تخلیه از تسلیم مبلغ ودیعه به مستاجر به همان میزان خودداری خواهد بود و پس از صدور رای دادگاه و کسر مطالبات موجر اقدام به رد آن به مستاجر خواهد کرد.


40 نکته مهم در خرید و فروش ملک آپارتمان و یا زمین که حتما باید بدانید

40 نکته مهم در خرید و فروش ملک آپارتمان و یا زمین که حتما باید بدانید در این مطلب، نکاتی که هنگام خدید و فروش ملک یا آپارتمان باید رعایت شود را با هم مرور می‌کنیم و نکاتی که هنگام بازدید خانه باید مورد توجه قرار داد را برسی میکنیم

خرید خانه برای هر شخصی یکی از مهم ترین اتفاق های زندگی است و از جمله پر چالش ترین کارهایی است که همه افراد به نوعی با آن سر و کار دارند. قطعا اگر اولین خانه ای باشد که خریداری می کنید، به سختی این کار می افزاید.

در فصل تابستان بازار مسکن به تکاپو زیادی می افتد و همه افراد تلاش می کنند خانه مورد نظر خود را مطابق با معیارهای مناسب پیدا کنند. اگر انتخاب شما مناسب نباشد، ممکن است در کوتاه ترین زمان پشیمانتان کند. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که هنگام بازدید خانه باید مورد توجه قرار دهید و هر فردی باید تاحدی از این مسائل اطلاع داشته باشد.

نکات مهم که در خرید و فروش ملک یا آپارتمان و زمین باید دقت کنید:

1. خانه و یا زمین هایی که در اطراف اتوبان ها و خیابان های اصلی قرار دارند، با آلودگی صوتی زیادی مواجهند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید خانه در سکوت کامل باشد، باید از خرید این خانه ها خودداری کنید. همچنین زمین هایی که در این موقعیت قرار دارند، آینده خوبی نخواهند داشت.

2. یکی از مواردی که در خرید خانه اهمیت زیادی دارد این است که در ورودی واحد ها رو به روی هم نباشد تا حریم شخصی شما به طور کامل رعایت شود.

3. مورد دیگری که باید حتما به آن توجه کنید، معماری داخلی واحد از جمله آشپزخانه، حال، پذیرایی و … است. همچنین نورگیری خانه هم از جمله موارد پر اهمیت است. خانه ای که نورگیری مناسبی داشته باشد، بسیار دلباز است. البته خیلی از افراد خانه های تاریک را ترجیح می دهند.

4. وضعیت مشاعات یک ساختمان، فرهنگ آن را نمایان می کند. پیش از خرید خانه این مورد را بررسی کنید.

5. هرچقدر عرض راه پله های یک ساختمان بیشتر باشد، به ویژگی آن خانه می افزاید. عریض بودن راه پله های یک خانه باعث می شود اسباب کشی بسیار راحت تر انجام شود.

6. موقعیت پارکینگ خودرو باید مناسب باشد. اگر پارکینگ جای بدی قرار داشته باشد، هربار برای پارک ماشین به دردرسر می افتید. پارکنیگ هایی که به صورت پشت هم یا اصطلاحا مزاحم قرار دارند، از جمله بدترین پارکینگ ها هستند. چون اگر پارکینگ شما در جلو واقع شده باشد هربار برای خروج ماشین باید از صاحب پارکینگ پشت بخواهید ماشین خود را خارج کند و اگر پارکینگ شما در عقب واقع شده باشد، هر بار که صاحب پارکینگ جلو بخواهد ماشین خود را خارج کند، آرامش شما را بر هم می زند.

7. بهتر است واحدی را خریداری کنید که در طبقه های بالا واقع شده است. یکی از معایب واحدهای طبقه اول پر سر و صدا بودن آن ها است. همچنین کف این واحد ها به دلیل آن که بالای پارکینگ واقع شده و زیر آن ها واحدی وجود ندارد، همیشه سرد است که این سرما در زمستان می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

8. دسترسی خانه به مرکز خرید و نانوایی باید بسیار راحت باشد و بهتر است خانه در نزدیکی آن ها قرار داشته باشد.

9. توصیه می کنیم خانه ای را انتخاب کنید که ورودی پارکینگ تا حد امکان شیب نداشته باشد. خروج از پارکینگ های شیب دار در روزهای برفی تقریبا غیر ممکن است.

10. اگر پارکینگ اضافی و یا مهمان وجود داشته باشد، به مزیت های خانه می افزاید.

11. کیفیت و فشار آب و برق از جمله موارد مهمی است که حتما پیش از خرید خانه باید بررسی شود.

12. انباری از جمله مزیت هایی است که یک خانه می تواند داشته باشد.

13 هر خانه ای باید بالکن داشته باشد. این یکی از مواردی است که روز به روز به اهمیت آن افزوده می شود. زیرا خیلی از افراد تمایل دارند لباس هایشان در محیطی خارج از خانه خشک شود و یا محیطی برای این که فضای بیرون را تماشا کنند، وجود داشته باشد.

14. شیوه های دفع زباله مانند شوتینگ و یا سرایداری می تواند امتیازات خانه را تکمیل کند.

15. پیش از خرید خانه به نکات ایمنی انشعابات و تاسیسات آب، برق وگاز ساختمان توجه کنید.

16. نمای ساختمان، زیبایی خانه را دو چندان می کند. زیرا اولین چیزی است که همیشه به چشم می آید. پس کیفیت نمای ساختمان هم اهمیت زیادی دارد.

17. ساختمان باید عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی باشد. در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

18 سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان را از نظر کیفیت بررسی کنید.

19. به حجم ترافیک محل خانه توجه کنید. اگر مکانی که خانه در آن واقع شده است پر ترافیک باشد، همیشه برای دسترسی به خانه در عذاب خواهید بود.

20. تا حد ممکن سعی کنید خانه ای را خریداری کنید که هر طبقه آن کم ترین تعداد واحد را داشته باشد.

21. عرض کوچه ای که ساختمان در آن واقع شده است اهمیت زیادی دارد و هر چه بیشتر باشد بهتر است.

22. اگر ساختمان مورد نظر در همسایگی مدارس، ساختمان های دولتی، کلانتری ها، ساختمان پزشکان، نهاد ها، شرکت ها، بیمارستان ها، هتل ها، مجتمع تجاری و … باشد، از خرید این خانه خودداری کنید چرا که یک عیب بزرگ دارد.

23. خانه ای که در برج ها و مجتمع های مسکونی واقع شده است، مزایا و معایب خود را دارد.

24. بعد از پرداخت هزینه کمیسیون املاک، حتما رسید دریافت کنید.

25. تمام مفاد قرار دارد، مخصوصا مواردی که در توضیحات مبایعه نامه توسط مشاورین املاک اضافه می شود را پیش از امضا بخوانید چرا که این حق طبیعی شما است.

26. ایمنی ساختمان را در مقابل آتش سوزی بررسی کنید. مجهز بودن ساختمان در این زمینه الزامی است.

27. بهتر است دسترسی به خیابان و اتوبان های اصلی را مد نظر خود قرار دهید. خانه ای که در انتهای یک کوچه بلند واقع شده است، قطعا مورد مناسبی نخواهد بود.

28. بهترین زمان خرید خانه، اوایل رونق بازار مسکن است.

29. پیش از خرید خانه نقشه گسل ها را تهیه کنید و موقعیت خانه روی نقشه را بررسی کنید.

30. یکی از مواری که باید هنگام خرید خانه بدانید، مقدار شارژ ماهیانه ساختمان است.

31. اگر ساختمان مورد نظر کنتر های آب و گاز جدا داشته باشد یکی از بهترین خانه هایی است که می توانید خریداری کنید.

32. امنیت محله از دیگر مواردی است که باید درباره آن تحقیق کنید. شخصیت همسایه های ساختمان هم اهمیت زیادی دارد.

33. توصیه می کنیم خانه ای را که در محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد قرار دارد خریداری نکنید. دسترسی این خانه ها بسیار سخت است و همیشه باعث آزار شما خواهد شد.

34. سن ساختمان را ارزیابی کنید. هرچه خانه نوساز تر باشد، بهتر است. خانه های قدیمی با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد.

35. بهتر است عرض ورودی ساختمان حداقل 110 سانتی متر باشد.

36. توجه کنید که قیمت خانه های تعاونی ساز بدون سند (قلنامه ای)، حداقل 20 درصد نسبت به خانه های سند دارد پایین تر است.

37. به هیچ عنوان خرید و فروش خانه را خودتان انجام ندهید و برای این کار از مشاورین املاک مطمئن کمک بگیرید.

38. مراحل پرداخت پول به فروشنده باید به صورت کاملا شفاف مشخص شود.

39. اگر خانه ای که خریداری می کنید وراثتی باشد، تمام وراث مطابق با گواهی انحصار وراثت باید حضور داشته باشند.

40. اصالت سند و کارت شناسایی فروشنده را حتما بررسی کنید.

املاک پایتخت برند املا ک صنعتی در غرب تهران

جهت بازدید از فایلهای به روز شده تجاری – اداری و صنعتی اینجا کلیک کنید

 املاک صنعتی پایتخت 

 جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور  

 جاده مخصوص کرج (لشکری) ، جاده قدیم کرج (فتح) 

 مرکز شهر ، غرب تهران 

 خرید و فروش ، رهن و اجاره 

 انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه 

 www.amlaksanatipaytakht.ir 

۰۲۱۶۶۱۸۸۸۵۳ – ۰۲۱۴۴۵۲۲۰۵۷

 ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۳۹ افشار 


زمینه فعالیتها:

خرید و فروش – رهن و اجاره – مشارکت – معاوضه 


انبار شامل: انبارهای مواد غذایی، پوشاک، دارویی، کالاهای تجاری و بازرگانی

اداری شامل: شرکتهای بازرگانی، سالن همایش و سمینار و کنفرانس

دفترکار شامل: مطب، سالنهای آرایشی، داروخانه، دفترخانه، دفتر وکالت

تجاری شامل: فروشگاه، شوروم، نمایشگاه، تعمیرگاه خودرو

کارخانه شامل: کارخانجات تولید موادغذایی، داروسازی، تولید لبنیات، شیمیایی، صنایع کانی فلزی و غیرفلزی

پخت غذایی شامل: مطبخ، آشپزخانه تهیه غذا، کترینگ صنعتی، آماده سازی، پخت شیرینی و …

رستوران شامل: کافه رستوران، باغ و باغچه، تالار و باغ تالار، سفره خانه سنتی

نمایندگی شامل: نمایندگی مجاز و تعمیرگاه مرکزی، خدمات پس ازفروش، تیونیگ خودرو

زمین شامل: زمینهای باغی، زراعی، بایر، مسکونی، صنعتی و کشاورزی

بارانداز شامل: انبار سرپوشیده هانگار، انبار روباز باز، چهار دیواری محصور، پارکینگ و دپو خودرو  …


خدمات و فعالیتها:

 بهره گیری از روش های نوین املاک جهت ارائه خدمات بهینه به صنعتگران و تولیدکنندگان و مشتریان گرامی

 قیمت گذاری توسط کارشناسان مجرب، باسابقه و آشنا به مناطق کارگاهی و صنعتی

 خدمات گسترده مشاوره، ثبت قرارداد زیرنظر کارشناس حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری

 نظارت بر اجرای قرارداد و همراهی متعاملین از ابتدا تا انتهای قرارداد تحویل ملک (سند رسمی)


لینک اخبار اقتصادی ، صنعتی ، حوادث ، ارز ، دلار ، طلا و سکه 

 لینک اطلاعات عمومی دانستنیها 

لینک اطلاعات مهم و دانستنیهای حقوقی و ملکی

لینک بیوگرافی صاحبان مشاغل ، کارآفرینان موفق ایران را بهتر بشناسید

لینک اطلاعات و نکات مهم درباره انبار ، سوله ، کارگاه و کارخانه

لینک اطلاعات درباره شهرکهای صنعتی 

لینک ثبت آگهی رایگان خرید و فروش – رهن و اجاره املاک

لینک ثبت آگهی ( تبلیغات) رایگان مشاغل کسب و کار

 
 
Rate this post