طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی از ابتدای سال ۱۴۰۳ ثبت قرارداد اجاره برای دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس الزامی است.
به گزارش اختبار، سامانه خودنویس املاک (khodnevis.mrud.ir) به منظور نظارت و کنترل قیمت مسکن و ساماندهی آن و با همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده تا شهروندان بتوانند قراردادهای ملکی خود را به طور رایگان ایجاد و ثبت کنند.
در نسخه فعلی سامانه خودنویس، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس است، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین قرار گرفته است. در نسخه بعدی سامانه، فروش ملک نیز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.
هادی عباسیاصل ـ معاون وزیر راه و شهرسازی به تازگی اعلام کرده است: «از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت میشوند. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است. بر اساس برنامهریزی انجام شده ثبت مبایعهنامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل میشود.»
آموزش ورود به سامانه خودنویس
سامانه «خودنویس» جایگزین سامانه ثبت معاملات و املاک کشور شده است و مطابق با ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، امکان تنظیم قرارداد بین موجر و مستأجر بدون هیچ گونه وجهی در این سامانه فراهم شده است.
ویژگی بارز این سامانه صرفهجویی در کمیسیون املاکیهاست، ضمن اینکه موجر و مستأجر با حذف املاکیها میتوانند به صورت رایگان درخواست و مبایعهنامهشان را ثبت کنند.
اولین مرحله برای ورود به سامانه خودنویس برای گروه های مختلف از جمله موجرین، مستاجرین و مشاورین املاک یکسان است.
در ابتدا نشانی اینترنتی سامانه خودنویس khodnevis.mrud.ir را در مرورگر خود جستجو کنید، سپس بر روی گزینه ورود در قسمت سمت چپ تصویر کلیک کنید، در این مرحله شما برای احراز هویت به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خواهید شد که با تکمیل اطلاعات درخواستی و تایید هویت می توانید از خدمات گوناگون سامانه خودنویس شامل ثبت قراردادهای اجاره، دریافت کد رهگیری و استعلام آن، استفاده کنید.
راهنمای ثبت قرارداد اجاره، توسط مؤجر
۱-در ابتدا وارد سامانه خودنویس شوید و روی دکمه نارنجی رنگ ((ورود)) کلیک کنید، سپس مراحل احراز هویت خود را در پنجره ملی خدمات هوشمند تکمیل کنید
۲- با ورود به بخش مدیریت قرارداد، روی دکمه ایجاد قرارد کلیک نمایید.
۳- سپس در صفحه باز شده، نقش خود ( موجر هستم ) را انتخاب نمایید.
۴- در این مرحله باید اطلاعات هویتی خود را تایید کنید و سپس اطلاعات محل سکونت خود را وارد نمایید.
۵- چنانچه از قبل املاک خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کرده باشید، لیست این املاک به شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید ملک مورد نظر را انتخاب نمایید؛ در غیر این صورت باید از طریق سامانه ملی املاک واسکان، ملک خود را ثبت نمایید.
پس از انتخاب ملک مورد نظر، اطلاعات آن به شما نمایش داده میشود تا بتوانید جزییات بیشتری را وارد نمایید. (مثلا افزودن تعداد خواب ها، انباری، امکانات گرمایشی و سرمایشی و …)
۶- در مرحله بعد باید تاریخ عقد قرارداد، تاریخ شروع قرارداد، تاریخ پایان قرارداد، تاریخ تحویل ملک به مستأجر و مبلغ قرارداد را وارد نمایید.
۷- در این مرحله باید بندهای تعهدات و شروط قرارداد را با دقت مطالعه کنید و بخش های لازم را تکمیل نمایید.
همچنین میتوانید علاوه بر تعهدات ذکر شده موارد دیگری را نیز به آن اضافه نمایید.
۸- پس از مطالعه تعهدات طرفین و تایید آن، باید یک قبض همراه با شناسه آن را وارد نمایید و یا اگر به شما نمایش داده شده است، تایید فرمایید.
۹- در مرحله بعد با وارد کردن شماره همراه مستاجر، لینک ثبت قرارداد برای ایشان ارسال میشود تا اطلاعات خود را در سامانه ثبت نمایند.
۱۰- در مرحله آخر با افزودن یک شاهد از طرف خود باید منتظر امضا قرارداد توسط مستاجر و شاهد باشید تا قرارداد شما ثبت شود.
با وارد کردن شماره موبایل شاهد این کار انجام میشود و ایشان باید با ورود به سامانه قرارداد را به عنوان شاهد امضا نماید.
۱۱- با تکمیل این مراحل قرارداد شما ثبت میشود و پس از یک ساعت کد رهگیری صادر میشود.
راهنمای ثبت قرارداد اجاره، توسط مستأجر
۱- در مرورگر اینترنت خود وارد سایت سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور، به نشانی khodnevis.mrud.ir شوید.
۲- روی دکمه نارنجی رنگ ((ورود)) کلیک کنید.
۳- با شماره تلفن همراهی که به نام خودتان است در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت نمایید.
۴- با ورود به بخش مدیریت قرارداد، روی دکمه ایجاد قرارد کلیک نمایید.
۵- سپس در صفحه باز شده، نقش خود ( مستاجر هستم ) را انتخاب نمایید.
۶- در این مرحله باید اطلاعات هویتی خود را تایید کنید و اطلاعات محل سکونت فعلی خود را وارد نمایید.
۷- در مرحله بعد باید تاریخ عقد قرارداد، تاریخ شروع قرارداد، تاریخ پایان قرارداد، تاریخ تحویل ملک به مستأجر و مبلغ قرارداد را وارد نمایید.
۸- در این مرحله باید بندهای تعهدات و شروط قرارداد را با دقت مطالعه کنید و بخش های لازم را تکمیل نمایید.
همچنین میتوانید علاوه بر تعهدات ذکر شده موارد دیگری را نیز به آن اضافه نمایید.
۹- در مرحله بعد با وارد کردن شماره همراه مالک، لینک ثبت قرارداد برای ایشان ارسال میشود تا اطلاعات ملک را در سامانه ثبت نمایند.
۱۰- سپس باید یک شاهد از طرف خود معرفی نمایید.
با وارد کردن شماره موبایل شاهد این کار انجام میشود و ایشان باید با ورود به سامانه قرارداد را به عنوان شاهد امضا نماید.
۱۱- پس از ورود موجر به سامانه و تایید اطلاعات وارد شده و امضا قرارداد، ایشان هم باید همانند مستاجر یک شاهد به قرارداد اضافه نماید.
با وارد کردن شماره موبایل شاهد این کار انجام میشود و ایشان باید با ورود به سامانه قرارداد را به عنوان شاهد امضا نماید.
۱۲- با تکمیل این مراحل قرارداد شما ثبت می شود و پس از یک ساعت کد رهگیری صادر میشود.
استعلام کد رهگیری قرارداد در سامانه خودنویس
با وارد کردن کدرهگیری ۱۳ رقمی صادر شده در سامانه خودنویس و کد ملی یکی از طرفین قراردادیعنی مؤجر (صاحب ملک) یا مستأجر، می توانید بررسی کنید که چنین قراردادی در این سامانه ثبت شدهاست یا خیر. توجه داشته باشید که کدهای رهگیری که پیش از این توسط مشاورین املاک صادر شده اند در این بخش قابل استعلام نیستند. برای مشاهده قرارداد تأیید یکی از طرفین قرارداد ضروری است؛ بدینمنظور لازم است که در ادامه کد تأیید یکبار مصرفی که برای مؤجر یا مستأجر ارسال می شود را وارد کنید.
ملک شما را 3 سه روزه اجاره می دهیم
املاک پایتخت با سالها تجربه و روابط نزدیک با شرکتها و کارخانجات و دفاتر معتبر و بنام اداری – تجاری – صنعتی مفتخر است با معرفی بهترین برندهای تولیدی و خدماتی کشور و خریداران و مستاجران تایید شده از سوی دفتر در کوتاهترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواهتان رسانده و رضایت طرفین قرارداد را جلب نموده و بتوانیم به بهترین شکل ممکن قراردادی بی نقص زیر نظر مجربترین مدیران حقوقی انجام داده و شما را از دغدغه موجر و مستاجر – خریدار و فروشنده آزاد و به نتیجه مطلوب برسانیم.
شما میتوانید با تماس تلفنی 02144522057 – 02166188853 – 09122967839 ملکتان را فایل یا مشخصات را بصورت ارسال به واتساپ، تلگرام، پیامک، ایمیل نموده تا در کمترین زمان ممکن به فروش یا اجاره برسانیم.
در اینجا چند نمونه از خدماتی که ارائه می دهیم آورده شده است:
خرید:
* به شما در یافتن ملک مورد نظرتان با توجه به نیازها و بودجه تان کمک می کنیم
* مذاکرات را برای شما انجام می دهیم تا بهترین قیمت را برای ملک مورد نظرتان بدست آورید.
* تمام مراحل خرید ملک را تا انتقال سند به شما، همراهی می کنیم.
فروش:
* ملک شما را در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت به فروش می رسانیم.
* ضامن حقوق شما می شویم تا با خاطری آسوده با طرف مقابل خود قرارداد منعقد کنید.
* تمام مراحل فروش ملک را تا انتقال سند به خریدار انجام می دهیم.
اجاره و رهن:
* به شما در یافتن مستاجر یا موجر مناسب کمک می کنیم.
* قرارداد اجاره یا رهن را به طور کامل به صورت حقوقی تنظیم می کنیم.
* تمام مراحل اجاره یا رهن ملک را تا تحویل ملک به مستاجر یا موجر انجام می دهیم.
مشاوره:
* مشاوره رایگان در زمینه املاک به شما ارائه می دهیم.
* به شما در انتخاب بهترین نوع سرمایه گذاری در زمینه املاک کمک می کنیم.
* تمام اطلاعات لازم در زمینه املاک را به شما ارائه می دهیم.
خدمات کارشناسی:
* خدمات کارشناسی املاک را به شما ارائه می دهیم.
* ارزش ملک شما را به طور دقیق کارشناسی می کنیم.
* مشاوره کارشناسی در زمینه املاک به شما ارائه می دهیم.
مدیریت املاک:
* مدیریت املاک شما را به عهده می گیریم.
* تمام امور مربوط به اجاره، رهن، خرید ، فروش و نگهداری املاک شما را انجام می دهیم.
* به طور مرتب به شما گزارش کاملی از وضعیت املاک شما ارائه می دهیم.
جهت اطلاع بیشتر از املاک و مشاوره می توانید از روش های زیر استفاده کنید
1. تماس با ما:
برای تماس با ما می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
شماره تماس:
021-44522057
021-66188853
09122967839 افشار
ایمیل:
info@paytakhtmelk.ir
2. بازدید از سایت ما:
آدرس سایت ما:
www.paytakhtmelk.ir
در سایت ما می توانید:
از طریق جستجوی پیشرفته، ملک مورد نظر خود را به سرعت پیدا کنید.
از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.
درخواست خرید، اجاره، رهن و یا پیش فروش ملک خود را ثبت کنید.
ثبت آگهی ملک صنعتی، تجاری و اداری رایگان انجام دهید.
ثبت آگهی شغلی مشاغل، تبلیغات خدمات رایگان.
آخرین اخبار بازار مسکن، صنعت و تجارت.
محاسبه آنلاین کمیسیون املاک تهران.
درباره صاحبان مشاغل ، کارآفرینان موفق ایران بدانید.
اطلاعات حقوقی درباراملاک و مستغلات.
جهت اخذ قرارداد اجاره و مبایعه نامه کدرهگیری اینجا کلیک کنید.
جهت بازدید از فایلهای به روز شده تجاری – اداری و صنعتی اینجا کلیک کنید
املاک صنعتی پایتخت
جامعترین مرکز اطلاعات املاک در کشور
جاده مخصوص کرج (لشکری) ، جاده قدیم کرج (فتح)
مرکز شهر ، غرب تهران
خرید و فروش ، رهن و اجاره
انبار ، سالن ، سوله ، کارگاه ، کارخانه ، اداری ، تجاری ، فروش کارخانه
02166188853 – 02144522057
09122967839 افشار
زمینه فعالیتها:
خرید و فروش – رهن و اجاره – مشارکت – معاوضه
انبار شامل: انبارهای مواد غذایی، پوشاک، دارویی، کالاهای تجاری و بازرگانی
اداری شامل: شرکتهای بازرگانی، سالن همایش و سمینار و کنفرانس
دفترکار شامل: مطب، سالنهای آرایشی، داروخانه، دفترخانه، دفتر وکالت
تجاری شامل: فروشگاه، شوروم، نمایشگاه، تعمیرگاه خودرو
کارخانه شامل: کارخانجات تولید موادغذایی، داروسازی، تولید لبنیات، شیمیایی، صنایع کانی فلزی و غیرفلزی
پخت غذایی شامل: مطبخ، آشپزخانه تهیه غذا، کترینگ صنعتی، آماده سازی، پخت شیرینی و …
رستوران شامل: کافه رستوران، باغ و باغچه، تالار و باغ تالار، سفره خانه سنتی
نمایندگی شامل: نمایندگی مجاز و تعمیرگاه مرکزی، خدمات پس ازفروش، تیونیگ خودرو
زمین شامل: زمینهای باغی، زراعی، بایر، مسکونی، صنعتی و کشاورزی
بارانداز شامل: انبار سرپوشیده هانگار، انبار روباز باز، چهار دیواری محصور، پارکینگ و دپو خودرو …